دولت لبنان بار دیگر در جنگ یمن در کنار عربستان سعودی قرار گرفت



در حمایت از عربستان سعودی در جنگ یمن، دولت لبنان اعلام کرده است که لبنان در کنار عربستان سعودی در برابر کسانی که به امنیت و ثبات این کشور آسیب می زنند، می ایستد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه لبنان دوشنبه شب حمله به استان صامت در استان جیزان در جنوب عربستان سعودی را تروریستی خواند و آن را محکوم کرد.

به نوشته این نشریه، وزارت امور خارجه لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: دولت و مردم لبنان از عربستان حمایت می کنند و با کسانی که امنیت و ثبات این کشور و سلامت سعودی ها را به خطر می اندازند، مخالف هستند.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی روز گذشته مدعی شد که یک غیرنظامی به ضرب گلوله کشته شده و چندین نفر دیگر از جمله خارجی های مقیم عربستان با گلوله های نظامی در استان سماتا کشته شده اند.

این موضع دولت لبنان در حالی بیان می شود که تنش ها بین بیروت و ریاض پس از استعفای جورج قارداهی وزیر اطلاعات سابق لبنان کاهش یافته است.

قردهی یک ماه پیش استعفا داد و گفت: نمی خواهم لبنان و برادران لبنانی ام در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را مزاحم کنم. لبنان از من مهمتر است و تصمیم گرفتم پست خود را ترک کنم.

وی درباره جنگ یمن گفت: این جنگ تا ابد ادامه نخواهد داشت و روزی طرف او پای میز مذاکره خواهد نشست.

در 29 اکتبر، دولت عربستان سعودی سفیر خود در لبنان را برای مذاکره احضار کرد و به دنبال بحران دیپلماتیک با بیروت به دلیل اظهارات قذاحی در مورد جنگ یمن، که وی آن را بیهوده خواند و باید انجام می داد، به سفیر لبنان 48 ساعت فرصت داده شد تا کشور را ترک کند. متوقف شد.

قرضهی گفته است که نیروهای انصارالله از خود در برابر حملات خارجی دفاع می کنند و عربستان و امارات به یمن حمله کرده اند و کاری را که دو سه سال نمی توانند انجام دهند، هشت سال هم نمی توانند انجام دهند. .

امارات، بحرین و کویت پس از عربستان سعودی اقدامات مشابهی انجام داده اند و این تنش های دیپلماتیک تهدیدی برای تشدید بحران اقتصادی در لبنان است.

پیام به پایان رسید

دیدگاهتان را بنویسید