رئیس انجمن معلمان: احساس امنیت فراتر از خود امنیت است



به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار فرمانده نیروی انتظامی گفت: احساس امنیت را در جامعه ایجاد کنید چرا که تاثیر روانی آن فراتر از خود امنیت است.

وی با اشاره به اهمیت بررسی علل وقوع جرم و آسیب های اجتماعی، افزود: یکی از راه های مقابله با آسیب های اجتماعی، رسیدگی به افراد دارای معلولیت است که مشکلی را حل نمی کنند و با تکرار همین رویکرد، آسیب در جامعه وجود دارد. ” است.

وی ادامه می دهد: راه دوم در مواجهه با معضلات اجتماعی، علت یابی و ریشه یابی این آسیب هاست; نیروی انتظامی کشور می تواند با انجام مطالعات و بررسی علل بروز این آسیب ها و البته ارائه راهکارهای مناسب به قانونگذار و سایر دستگاه های ذیربط در رفع این مشکلات و آسیب ها اقدام فعالی داشته باشد.

وی با بیان اینکه وجود عنصر بازدارندگی در قانون هدف اصلی قانون گذاری است، خاطرنشان کرد: از یک سو قانون باید بازدارندگی لازم و کافی را داشته باشد و از سوی دیگر، پیش از اجرا، مبنای درستی قرار گیرد. از قانون و در برخی موارد جایگزین مجازات استفاده شود.بگذارید شاهد تکرار جرم در جامعه نباشیم.

دبیر شورای عالی حوزه، انعطاف در برخورد با مجرمان را لازم دانست و گفت: برخورد با مردم باید آمیزه ای از صلابت و انعطاف و در هر منطقه با توجه به شرایط خاص منطقه باشد، همانطور که در احکام اسلامی و همچنین. روند قانونی آنها روشن و منعطف است.

وی سهولت کار مردم در حوزه کاری پیچیده نیروی انتظامی کشور را برشمرد و افزود: با توجه به پیشرفت روزافزون فناوری، ایجاد امنیت، هوشمندی و تسهیل در کار مردم با استفاده از بسترهای جدید، همواره معانی جدیدی پیدا کنید. مفاهیمی که نمی توان آنها را نادیده گرفت.» شد.

حسینی بوشهری گفت: نیروی انتظامی ملجأ مردم است و مردم انتظار آن را دارند. همه شهروندان و مسئولان باید نهادهای انتظامی کشور را به خوبی بشناسند و قدردان زحمات آنها باشند.

وی با یادآوری حماسه 19 دی و سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ایام غمبار اهل بیت(ع) و تجلیل از مقام شامخ این شهید ایثارگر، تجدید حیات تاریخی مردم قم در 19 دی 1356 اسلام را می داند و ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را تسلیت می گوید.

فرمانده ناجا در این دیدار گزارشی از فعالیت ها، چشم اندازها و برنامه های نیروی انتظامی ارائه کرد و گفت: در راستای تحقق دستور فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر ارتقاء مجموعه پلیس کشور، فعالیت های بسیاری در جهت ارتقاء دانش، مهارت، هوش پلیسی و … ابعاد خدمات آنلاین به مردم ارائه شد.

سردار حسین اشتری افزود: با توجه به اقدامات مثبت انجام شده، شاهد افزایش سطح رضایت عمومی از پلیس و به طور کلی پلیس هستیم. اما چندان راضی نبودیم و با ایده آل فاصله داشتیم.

وی با تاکید بر لزوم رسیدگی و بررسی ریشه های وقوع جرم تصریح کرد: قانون در برخی موارد فاقد پیشگیری کافی است. هزینه جنایت باید افزایش یابد تا شاهد تکرار جرم توسط مجرمان نباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید