یارانه جدید ممکن است در این ماه پرداخت نشود



اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه ها حاکی از آن است که یارانه معیشتی در آذرماه بدون تغییر پرداخت می شود که با توجه به اینکه یارانه بگیران جدید همان یارانه معیشتی هستند، احتمال پرداخت در ماه جاری کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، یارانه معیشتی همان پرداخت نقدی است که از آبان ماه سال جاری در پی افزایش قیمت ها در دستور کار قرار گرفته و در دهمین روز هر ماه پرداخت می شود. حدود 60 میلیون نفر وجود دارد.

اما اواخر آذرماه 1400 معاونت اقتصادی رئیس جمهور اعلام کرد که یارانه های جدید در اوایل دی ماه دو برابر خواهد شد و وزیر اقتصاد اعلام کرد که زمان مشخصی برای پرداخت یارانه های جدید در دی ماه وجود ندارد. گفته می شود هنوز در مورد زمان پرداخت توافقی صورت نگرفته است، اما امکان پرداخت با یارانه معیشتی مطرح شده است، چرا که جمعیت مشمول دریافت یارانه جدید با دریافت کنندگان یارانه معیشتی یکسان است.

اما آخرین اطلاعیه سازمان هدف یارانه ها در خصوص یارانه معیشتی در آذرماه حاکی از عدم پرداخت یارانه جدید با معیشت بود و هنوز به سازمان ابلاغ نشده است.

این در حالی است که یارانه دی ماه به دلیل مصادف شدن روز جمعه یک روز زودتر و ساعت 24 پنجشنبه (18 آذر) به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

در خصوص میزان یارانه های جدید نیز همانطور که رئیس سازمان برنامه و بودجه پیشتر اشاره کرده بود، رقمی بین 90 تا 126 هزار تومان پیش بینی شده است.

به گفته معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه، یارانه جدید که به دنبال لغو 4200 تومانی است، 45 هزار و 500 تومان یارانه نقدی و یارانه معیشتی مازاد بر هر ماه خواهد بود.
یارانه معیشت ماهانه بر خلاف یارانه نقدی که مبلغ ثابتی 45500 تومان است، برای خانوارها بسته به بعد خانوار متفاوت است و به خانواده پنج نفره به بالا ماهیانه 205 هزار تومان پرداخت می شود.

در هر صورت جریان یارانه های جدید در حال حاضر نامشخص است و در آذرماه 1400 زمان مشخصی برای آن در نظر گرفته نشده است، مگر اینکه طی چند روز آینده تصمیمات دیگری گرفته شود و پرداخت در دستور کار قرار گیرد.

پیام به پایان رسید

دیدگاهتان را بنویسید