مشارکت در مذاکرات وین یکی از مهمترین نتایج سیاست خارجی مسکو بود



وزارت خارجه روسیه از مشارکت روسیه در مذاکرات وین به عنوان نتیجه مهم سیاست خارجی مسکو در سال 1996 یاد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای مهمترین تصمیم سیاست خارجی مسکو در سال 1996 را صادر کرد.

به گزارش وب سایت وزارت امور خارجه روسیه، مشارکت مسکو در مذاکرات وین برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و حل و فصل موضوع هسته ای ایران یکی از نقاط عطف در سیاست خارجی روسیه در سال 1996 بود.

در این بیانیه نقش روسیه در این بحث مهم ارزیابی شده است.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین به مشارکت مسکو در حل مناقشه قره باغ و کمک به بهبود روابط بین ارمنستان و آذربایجان اشاره کرد و از تلاش روسیه برای حل و فصل اختلافات مرزی بین دو کشور به عنوان یکی دیگر از نتایج مهم سیاست خارجی یاد کرد. .

به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین در گفت وگویی درباره روند مذاکرات ایران و گروه 1+5 در وین برای بازگرداندن برجام که با حضور غیرمستقیم آمریکا در حال انجام است، گفت: . ، ابراز اطمینان کرد و بر ایجاد فرصت برای دستیابی به توافق تاکید کرد. خیلی زیاد هستند.

او گفت: «من معتقدم شانس دستیابی به توافق بسیار زیاد است، زیرا پیش نیازهای کلیدی برای موفقیت (مذاکرات) وجود دارد. همه کشورها، همه شرکت کنندگان، از جمله ایران و ایالات متحده، برای بازگرداندن توافق هسته ای تلاش می کنند.

دیمیتری پولیانسکی، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل در یک کنفرانس خبری گفت: «من قویاً معتقدم که می‌توانیم شورای امنیت سازمان ملل را احیا کنیم». امسال سال سختی بود. ابتدا منتظر دولت بایدن بودیم. این یک پروسه طولانی پنج ماهه بود. بعدها در ایران انتخابات برگزار شد و یک تیم جدید[برای مذاکره] در ایران شکل گرفت.

این دیپلمات روس افزود: اما اکنون تیم ایران آنجاست.[وین] بازگشته است و زمان مذاکرات هدفمند و اساسی فرا رسیده است. تا جایی که من می دانم مذاکرات در حال انجام است.

هشتمین دور مذاکرات در وین با هدف لغو تحریم ها شامگاه دوشنبه پنجم آذرماه با تشکیل جلسه کمیسیون مشترک به ریاست علی باقری مشاور ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون دبیرکل اتحادیه اروپا آغاز شد. سرویس اقدام خارجی در این نشست که در هتل کوبورگ با حضور هیات هایی از ایران، گروه 1+4 و اتحادیه اروپا برگزار شد، روند مذاکرات مورد ارزیابی قرار گرفت و درباره ادامه مذاکرات بحث و تبادل نظر شد.

مشاور ارشد کشورمان در این دیدار با اشاره به پیشرفت‌های حاصله در دور قبل، بر ضرورت رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین‌های عینی و کافی از سوی دیگر طرف‌ها تاکید کرد و بر این اقدامات صحه گذاشت و اعلام کرد که هیئت ایرانی آماده اتخاذ جدی است. تعامل و بحث اولیه. کامل است.

پیام به پایان رسید

دیدگاهتان را بنویسید