مخالفت بایدن با ارائه گزارش های محرمانه به کنگره درباره قدرت نظامی ایران – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر، «جو بایدنرئیس جمهور ایالات متحده قانون مجوز دفاع ملی (NDAA) را در بودجه سال مالی 2022 امضا کرد.

با این حال، طبق بیانیه کاخ سفید که مدت کوتاهی پس از امضای قانون توسط رئیس جمهور ایالات متحده منتشر شد، «جو بایدناین کشور با موادی در قانون که آن را موظف به ارائه گزارش های دقیق از قابلیت ها و فعالیت های نظامی و اقتصادی ایران می کند، مخالفت کرده است.

بیانیه کاخ سفید نقل شده است بایدن گفته می‌شود بخشی از قانون مربوط به ایران، دولت را موظف می‌کند درباره تحولات نظامی، انتقال نفت، پرتاب موشک و مواردی از این دست توضیح کامل و مفصل ارائه کند.

در این بیانیه آمده است که رئیس جمهور از سازمان های اجرایی خواسته است که گزارش های خاص را فقط به کمیته های خاص ارائه کنند، زیرا این اطلاعات حاوی اطلاعات محرمانه بسیار حساس، از جمله اطلاعاتی است که ممکن است مربوط به منابع امنیتی حیاتی یا افشای برنامه های اقدام نظامی آینده باشد.

بایدن در این بیانیه آمده است: “قانون اساسی به رئیس جمهور این اختیار را می دهد که از افشای چنین اطلاعات حساسی جلوگیری کند تا به مسئولیت خود در حفاظت از امنیت ملی عمل کند.” ما باید نظارت مهم و سایر وظایف قانونی مرتبط با امنیت ملی و مسائل نظامی را انجام دهیم.»

رئیس‌جمهور همچنین گفت که معتقد است کنگره این درک مهم را خواهد داشت و امیدوار است قانون‌گذاران “با الزامات گزارش‌دهی قانونی برای برآوردن الزامات کنگره مطابقت داشته باشند و مراقب افشای غیرمجاز اطلاعات محرمانه باشند.” “بودن.”

مخالفت بایدن افشای جزئیات نظامی مربوط به ایران به کنگره در حالی صورت گرفت که مذاکرات با ایران در روز دوشنبه در وین از سر گرفته شد. هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم ها با تشکیل جلسه کمیسیون مشترک برجام به ریاست علی باقری، مشاور عالی جمهوری اسلامی ایران و انریکه. مورا معاون وزیر خارجه اتحادیه اروپا کار خود را آغاز کرده است.

در این نشست با حضور هیئت ایرانی، گروه 1+5 و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد، روند مذاکره ارزیابی می شود. در این جلسه همچنین نحوه ادامه بحث مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید