ترویکای اروپایی: ما ضرب الاجل طراحی برای مذاکرات وین تعیین نکردیم



سه کشور اروپایی در بیانیه ای پیشرفت فنی در مذاکرات وین را اعلام کردند.

به گزارش رویترز، فرانسه، آلمان و بریتانیا در بیانیه‌ای روز سه‌شنبه اعلام کردند که پیشرفت‌های فنی در دورهای قبلی مذاکرات حاصل شده است و هر دو طرف موظف هستند بر موضوعات کلیدی به‌ویژه تهدید و تحریم‌های هسته‌ای تمرکز کنند.

مقامات تروئیکای اروپایی، در حالی که موضوع عدم تعیین «مهلت نادرست» برای مذاکرات را مطرح کردند، مدعی شدند که تنها «چند هفته» تا رسیدن به توافق باقی مانده است.

در این بیانیه آمده است: «ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم که تشدید برنامه هسته‌ای ایران برجام را کاملاً باطل می‌کند».

تروئیکای اروپایی گفت: «مذاکرات ضروری است. تیم ما بلافاصله و با حسن نیت برای رسیدن به توافق کار کرد.

هشتمین دور مذاکرات لغو تحریم ها بعدازظهر دیروز (دوشنبه، 5 دی) با تشکیل جلسه کمیسیون مشترک به ریاست علی باقری، مشاور ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا، معاون دبیرکل اتحادیه اروپا آغاز شد. اکشن سرویس

در این نشست که در هتل کوبورگ با حضور هیات هایی از ایران، گروه 1+4 و اتحادیه اروپا برگزار شد، روند مذاکرات مورد ارزیابی قرار گرفت و درباره ادامه مذاکرات بحث و تبادل نظر شد.

مشاور ارشد کشورمان در این دیدار با اشاره به پیشرفت‌های حاصله در دور قبل، بر ضرورت رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین‌های عینی و کافی از سوی دیگر طرف‌ها تاکید کرد و بر این اقدامات صحه گذاشت و اعلام کرد که هیئت ایرانی آماده اتخاذ جدی است. تعامل و بحث اولیه. کامل است.

در این نشست تمامی نمایندگان با اشاره به پیشرفت های صورت گرفته در دور قبلی مذاکرات، آمادگی خود را برای ادامه مذاکرات فشرده اعلام کردند. در این نشست همچنین عنوان شد که بیشتر پیشنهادات ایران در متن جدید گنجانده شده است.

پیام به پایان رسید

دیدگاهتان را بنویسید