محبوبیت کامالا هریس در آمریکا بیشتر از بایدن است



بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که محبوبیت رئیس‌جمهور از معاون رئیس‌جمهور و بسیاری از اعضای کابینه‌اش کم شده است.

بر اساس نظرسنجی جدید گالوپ، محبوبیت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در نزد کامالا هریس، معاون او و دکتر. به گزارش ایسنا، آنتونی فائوچی، چهره ای کمتر مطرح در مبارزه با اپیدمی کرونا در کشور، پست تر است.

قاضی دیوان عالی، جان رابرتز (60 درصد)، جروم پاول، رئیس بانک مرکزی (53 درصد) و فائوچی (52 درصد) تنها مقامات فدرال بودند که بازخورد مثبتی از اکثر افراد مورد بررسی دریافت کردند.

محبوبیت بایدن تنها 43 درصد است که 51 درصد از عملکرد او ناراضی هستند. این رئیس‌جمهور آمریکا هفته‌ها شاهد کاهش محبوبیت کشورش بوده است، در حالی که ایالات متحده در یک سری بحران قرار دارد. بحران‌هایی مانند بالاترین نرخ تورم در دهه‌های اخیر و اپیدمی کرونا.

هریس که در انتخابات میان‌دوره‌ای برای نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات 2020 با بایدن رقابت کرد، 44 درصد از بایدن پیشی گرفت. با این حال، محبوبیت آن از سپتامبر 5 درصد کاهش یافته است.

او همچنین نسبت به بایدن منفورتر است و 54 درصد از پاسخ دهندگان عملکرد او را منفی ارزیابی می کنند. وی همچنین به دلیل موضوعاتی که به آن پرداخته است مورد انتقاد کارشناسان و فعالان قرار گرفته است. مسائلی مانند افزایش مهاجران غیرقانونی در سراسر مرزهای جنوبی ایالات متحده از زمان روی کار آمدن بایدن.

نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان 40 درصد آرا و میچ مک کانل، رهبر اقلیت جمهوریخواه سنا، 34 درصد آرا را کسب کردند. این دو همچنین تنها رهبران کنگره هستند که محبوبیت کمتری نسبت به بایدن دارند.

همانطور که در نظرسنجی های آمریکایی رایج است، محبوبیت افراد در میان طرفداران احزاب مختلف بسیار متفاوت است. برای مثال، محبوبیت فائوچی در میان جمهوری‌خواهان 19 درصد است، اما 85 درصد دموکرات‌ها عملکرد او را در برابر این همه‌گیری راضی‌کننده ارزیابی می‌کنند.

نظرسنجی گالوپ از 1 تا 16 دسامبر با نظرسنجی از 800 بزرگسال انجام شد.

پیام به پایان رسید

دیدگاهتان را بنویسید