تامین مالی بیش از 200000 واحد مسکن نهضت ملی



مدیرعامل بانک پروماهان از تامین مالی بیش از 200 هزار واحد مسکونی برای طرح نهضت ملی مسکن با توجه به پیشرفت فیزیکی پروژه ها خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمود شایان درباره آخرین وضعیت تامین اعتبار طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: با آغاز ثبت نام از سوی وزارت راه و شهرسازی تاکنون حدود 2 میلیون نفر در این طرح ثبت نام کرده اند.

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: بر اساس قانون جهش تولید و عرضه مسکن مصوب شورای اسلامی، بانک مرکزی شبکه بانکی را برای تامین مالی 360 هزار میلیارد تومانی راه اندازی کرده است.

وی با بیان اینکه اعتبار این طرح از سوی بانک ملی به 27 بانک و موسسه مالی و اعتباری اختصاص یافته است، افزود: سهم بانک مسکن برای 210 هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن 630 هزار میلیارد ریال است.

مدیرعامل بانک مسکن همچنین درباره تامین مالی مانده پروژه طرح اقدام ملی مسکن به عنوان وظیفه این بانک گفت: برای تامین مالی این طرح بیش از 245 هزار نفر در بانک مسکن و بیش از 107 هزار میلیارد ریال از متقاضیان حساب افتتاح کردند. نزد بانک ها سپرده شده است که برای اجرای این طرح بیش از 54 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: منتظر هستیم تا وزارت راه و شهرسازی متقاضیان واجد شرایط را به شبکه بانکی معرفی کند تا بانک ها بر اساس تعهدات قانونی نسبت به تخصیص منابع برای مابقی سال اقدام کنند.

پیام به پایان رسید

دیدگاهتان را بنویسید