وزیر بهداشت: مطالعات در مورد نیاز به دوز چهارم واکسن کرونا هنوز بی پاسخ است



وی با اشاره به سویه Amicron Corona گفت: همه دانشمندان بر این باورند که هر سه دوز واکسن باید تزریق شود تا از آلوده نشدن افراد مطمئن شود، اما اینکه آیا دوز چهارم مورد نیاز است یا خیر هنوز در دست بررسی است. هیچ پاسخی برای این وجود ندارد. در حال حاضر، دوز سوم می تواند از حدود 80 درصد از مرگ یا بیماری شدید جلوگیری کند.

به گزارش ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی در مسیر بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های ۱۴۰۰ جهاد دانشگاهی که در نمایشگاه دائمی تامان دیالوگ برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: امروز تحولاتی در زمینه درمان بیماری ها ایجاد شده است. ما عادت داریم بیماری را با دارو درمان کنیم و دومین تجارت بزرگ دنیا دارو است. شرکت های داروسازی دوست ندارند از روش های دیگر استفاده کنند، اما دنیا مجبور به استفاده از روش های جدید است و خوشبختانه کشور ما در این روش پیشتاز است.

وی با اشاره به راه اندازی مراکز جنینی در دهه هفتاد به عنوان زیرمجموعه جهاد دانشگاهی و استفاده از سلول های بنیادی در درمان، ادامه داد: امروزه این روش به طور کامل در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. بازدید ما از این مرکز ما را به بررسی مواردی در مورد سلول های بنیادی و روش های جدید برای تشخیص و درمان سرطان و همچنین روش های غیر دارویی بسیار پیشرفته برد. پیشرفت های زیادی در زمینه ژنتیک صورت گرفته است.

وزیر بهداشت با قدردانی از نمایشگاه، توانمندی ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی با بیان اینکه وزارت بهداشت از این دستاوردها حمایت خواهد کرد، اعلام کرد که وزارت بهداشت قطعا از این دستاوردها حمایت کرده و با جهاد دانشگاهی قرارداد منعقد خواهد کرد.

عین اللهی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت گیاهان دارویی در درمان بیماری ها تصریح کرد: کشور ما از این نظر وضعیت خوبی دارد و مرجع بسیاری از گیاهان دارویی در دنیا هستیم. کشت و استفاده از این داروها مهم است. جهاد دانشگاهی در این زمینه کار خوبی انجام داده است و باید این دانشمندان را بیشتر تشویق کنیم و در این راستا با هم همکاری کنیم و می توانیم در آینده یکی از کشورهایی باشیم که این موضوع را دنبال می کنیم.

وزیر بهداشت در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به آمیکرون کرونا اظهار داشت: خوشبختانه در کشور ما 88 درصد افراد یک نوبت تزریقی و حدود 78 درصد دوز کامل و بیش از هفت میلیون نفر تزریق کرده اند. سه دوز واکسن.” او خوب است.

وی ادامه داد: ترخیص آمیکرون سریع و آنفولانزا بود اما خوشبختانه مرگ و میر وی زیاد نبود. در این میان استفاده از ماسک و واکسیناسیون مهم است.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه توانمندی و دستاورد جهاددانشگاهی 1400 از 14 دی ماه سال جاری آغاز و تا 9 این ماه در محل دائمی نمایشگاه های بوستان گفتگو تهران دایر است.

پیام به پایان رسید

دیدگاهتان را بنویسید