آسمان تهران منتظر وزش باد است



به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، با بدتر شدن وضعیت کیفی هوای تهران در روزهای پایانی هفته، کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران به ریاست عابد ملکی معاون استاندار تهران و سایر مدیران ذیربط تشکیل شد.

اما مصوبه جلسه در نهایت مشابه مصوبه قبلی بود و از تردد خودروها و موتورسیکلت های آلوده بدون معاینه فنی جلوگیری کرد، تردد شبانه کلیه خودروهای سنگین دیزلی ممنوع شد، فعالیت های عمرانی شهر مسدود شد و اتوبوس ها و مینی بوس ها از بوسه جلوگیری کرد. در پایانه مسافربری اعلام شد، اما اعلام نظر نهایی برای تایید جدید تا عصر روز جمعه 10 دی ماه به تعویق افتاده است.

در ابتدای این جلسه نماینده اداره کل هواشناسی کشور اعلام کرد: پس از سامانه بارشی هفته گذشته، از جمعه سوم دی ماه جاری ثبات جوی مشخص است و در دو مرحله هشدارهای لازم داده شده است.

در پی گزارش نماینده اداره کل هواشناسی استان تهران، هوا تا روز جمعه 10 دی ماه پایدار و احتمالا تا یکشنبه ادامه خواهد داشت و اخطار داده شد که باز هم در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته آینده با ثبات و عدم تداوم جوی همراه باشد. باد با وزش باد مواجه هستیم و در صورت عدم کنترل های لازم، این احتمال وجود دارد که کیفیت هوا برای همه گروه ها ناسالم شود.

عابد ملکی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمومی استانداری تهران پس از این گزارش گفت: می‌توان وضعیتی را پیش‌بینی کرد که در صورت ادامه آلودگی هوا در بعدازظهر جمعه با هماهنگی اداره کل هواشناسی و محیط‌زیست، تصمیم نهایی در مورد تعطیلی و محدودیت ها موارد جدید را اعلام کنید.

مشاور وزیر صامت و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت نمایشگاه های ملی در خصوص مکان برگزاری نمایشگاه بین المللی تهران اظهار داشت: در 2 سال گذشته نمایشگاه عمومی برای عموم برگزار نکرده ایم و همه نمایشگاه های ویژه برگزار شده است. برگزار شد. در چهار روز هزار نفر است و اگر با ماشین سوار شوید، فقط 50 درصد ظرفیت پارکینگ آماده است.

حسن زمانی تاکید کرد: با ظرفیت 6000 خودروی نمایشگاه بین المللی هیچ سرریز وسیله نقلیه ای برای خیابان های اطراف نداریم، در واقع با هماهنگی پلیس راهور می توانیم مسیرهای نمایشگاهی و دسترسی عموم را در اوج ترافیک فراهم کنیم.

معاون هماهنگی امور عمومی استانداری تهران اما در آن زمان با این دیدگاه مخالف بود و گفت: باید بپذیریم که وزارت صمت باید در نهایت به سمت استفاده از مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برود که وضعیت بهتری دارد. از خیابان سئول و نمایشگاه. تهران بین الملل.

وی افزود: اوایل امسال قرار بود مجموعه نمایشگاهی تهران برنامه های خود را به پلیس راهور و شهرداری اعلام کند تا آنها نیز برای مدیریت ترافیک در محدوده سئول و بزرگراه چمران برنامه ریزی کنند اما تاکنون چنین اقدامی صورت نگرفته است. “

ملکی ادامه داد: اضافه شدن سه هزار خودرو برای هر نمایشگاه قطعا وضعیت جاده چمران و سئول را بدتر می کند و باید به سمت بهسازی معابر تهران حرکت کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران تاکید کرد: قانون باید رعایت شود در غیر این صورت پلیس راهور به خود اجازه می دهد نمایشگاه را تعطیل کرده و دسترسی به مدیریت ترافیک در شهر را محدود کند.

وی افزود: سال آینده برای مدیریت وضعیت اضطراری آلودگی هوا این وضعیت را در نمایشگاه های بین المللی نمی پذیریم و باید برای سه ماه پایانی امسال تکلیف مشخص شود.

مشاور عالی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در ادامه این جلسه گفت: در سال 1400 این اتفاق نیفتاد.

شهریار افندی زاده تاکید کرد: نمایشگاه های مردمی باید به شهر آفتاب منتقل شوند.

در پایان این نشست سعید توکلی مدیرعامل شرکت گاز استان تهران با اعلام عدم استفاده از نفت کوره در صنایع و پالایشگاه های استان، وضعیت مصرف سوخت در تهران را نسبت به میانگین کشوری خوب توصیف کرد.

با وجود مصوبات اعلام شده در این جلسه، باید منتظر ماند و دید تصمیم جدیدی در عصر روز جمعه 10 دی برای اعمال محدودیت های بیشتر در مدیریت ترافیک و آلودگی هوا در پایتخت اتخاذ و اعلام می شود.

نماینده شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این جلسه در خصوص پدیده وارونگی هوا در تهران گفت: این یک پدیده طبیعی است و در گذشته وقوع آن باعث تشکیل هوای مشابه گلخانه ها در این محدوده جغرافیایی می شد. و چون تهران از پارک سر سبز و محیطی دلنشین دارد.

وی با بیان اینکه برف در کوهستان باعث سرازیر شدن هوای سرد به داخل شهر می شود، ادامه می دهد: اکنون وضعیت متفاوت است و همچنان آلودگی هوا در شهر تولید می شود و در عوض این هوای سرد مانع از خروج آلودگی هوا می شود. ، ایجاد گردش هوای سرد و مدور و در نهایت شکل گیری پدیده وارونگی.

دیدگاهتان را بنویسید