تولید 2 واکسن mRNA کرونا مبتنی بر فناوری نانو توسط دانشمندان



مدیر کارگروه توسعه منابع انسانی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با اشاره به ورود شرکت های دانش بنیان به تولید واکسن های مبتنی بر فناوری نانو کرونا گفت:

دکتر مهدی رضایت در گفت وگو با ایسنا وی با بیان اینکه شیوع کرونا هم ضعف و محدودیت و هم فرصت برای ما ایجاد می کند، گفت: محدودیت این است که مجموعه را نمی توان به صورت منظم فعال کرد و در زمینه ضدعفونی و تولید ماسک کمبودهایی داریم. اما پس از آن دوران سخت، توانستیم از این فرصت استفاده کنیم.

وی تولید ماسک را نمونه ای از این موفقیت می داند و بیان می کند: در زمینه تولید ماسک نانو نه تنها نیاز کشور تامین می شود، بلکه امروز به دنبال صادرات این محصولات هستیم.

رضایت ادامه داد: علاوه بر این، تاکنون بیش از 15 فرمول ضدعفونی کننده با پایه نانویی که برای ضدعفونی سطوح و دست ها استفاده می شود، خریداری کرده ایم که از این تعداد 10 مورد ضدعفونی کننده تولید شده در کشور دارای مجوز هستند. مورد نیاز را دریافت کرده و می باشد. در حال حاضر در بازار

مدیر کارگروه توسعه منابع انسانی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با اشاره به اقدامات انجام شده برای صادرات مواد ضدعفونی کننده حتی به کشورهای اروپایی گفت: این مکمل در درمان بیماری عروق کرونر موثر است.

رضایت از ورود این شرکت به تولید واکسن‌های نانوی کرونا مبتنی بر mRNA و افزوده شده: بخشی از فرمول‌بندی حداقل دو مورد از واکسن‌های مبتنی بر mRNA مبتنی بر فناوری نانو.

رئیس کمیته نانوتکنولوژی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه این دو واکسن نانوتکنولوژیک کرونا در دو شرکت دانش بنیان تولید شده است، خاطرنشان کرد: پرونده محصول تکمیل نشده و خوشبختانه این واکسن‌ها آزمایش‌های پیش بالینی هستند (تحقیق میمون‌ها) . ) و در حال تهیه مدارک جهت اخذ مجوز می باشد.

وی گفت: این نسل از واکسن‌ها با نسل فعلی واکسن‌های غیرفعال کرونا تفاوت زیادی دارد. در نظر گرفته شده.

وی با اشاره به کاربرد نانوذرات در تولید واکسن‌های کرونا تصریح کرد: بخش واکسیناسیون این نسل از واکسن‌ها مهم است و پروتئین‌هایی که وارد بدن می‌شوند با استفاده از سیستم انتقال نانوذرات با کمترین عارضه وارد بدن می‌شوند.

رضایت تصریح کرد: هر دوی این واکسن ها دارای پرونده در سازمان غذا و دارو هستند و یکی از مستندات آزمایشات پیش بالینی آن را آماده کرده است که تا مرحله آزمایش روی میمون ها انجام می شود و مرحله دوم واکسن آزمایش پیش بالینی است. در حال انجام. به طور کلی، هر دوی این واکسن‌ها باید یک CTD (سوابق جامع دارویی) را تکمیل کنند و دارو را برای صدور مجوز برای آزمایش‌های بالینی به سازمان غذا و دارو ارسال کنند.

به گفته وی، این اقدام به معنای حرکت کشور در محدوده دانش تولید واکسن است.

موافقت با تولید دارو در زمینه عروق کرونر با تاکید بر اینکه اتفاق نظر عمومی وجود ندارد که هیچ دارویی را نمی توان داروی ضد عروق کرونر دانست. اما برخی داروها به عنوان مکمل و کمکی می توانند در درمان این بیماری موثر باشند. آزمایشات بالینی این مکمل در کشور انجام شده و نتایج نشان می دهد که این داروها در کنار سایر داروهایی که برای بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب استفاده می شود، می تواند در درمان این دسته از بیماران موثر باشد.

پیام به پایان رسید

دیدگاهتان را بنویسید